星期四, 7月 12, 2007

無聊才說愁



假期結束了,
不但沒有post-holiday症候群,反而有點感到心安.
回到我愛抱怨,卻又讓我感到真實的工作裡.

羅馬這一趟真是夠了,看夠也想夠了.
這是我幾年來真正的一個假期,整整一個禮拜任我
晃盪遊走,越走卻越清醒,越為自己的漫無目的感到
焦慮...像是旅行時的隨興,也不用遷就照顧那個誰,
沒有路線規劃,迷失也當作詩意奢侈的浪漫.

我的人生好像也一樣.
總是對某些漫無邊際的事貪婪,而究竟要什麼我卻
也摸不著邊際. 有人旅行只要拍照留念就心滿意足,
有人卻愛上一個地方再也離不開. 而我卻不屑膚淺,
但更沒勇氣毅力就這麼為一個目標默默埋頭.

懵懵懂懂就算,
我卻太清楚我對什麼都太不清楚.

好像年份不對的酒,溫掉的香檳.
像樣的瓶身,入不了口,到掉又可惜.

就這麼, 又繼續放著.





Champagne Supernova---Oasis


How many special people change
How many lives are living strange
Where were you when we were getting high?
Slowly walking down the hall
Faster than a cannon ball
Where were you while we were getting high?

Some day you will find me
Caught beneath the landslide
In a champagne supernova in the sky
Some day you will find me
Caught beneath the landslide
In a champagne supernova
A champagne supernova in the sky

Wake up the dawn and ask her why
A dreamer dreams she never dies
Wipe that tear away now from your eye
Slowly walking down the hall
Faster than a cannon ball
Where were you when we were getting high?

Some day you will find me
Caught beneath the landslide
In a champagne supernova in the sky
Some day you will find me
Caught beneath the landslide
In a champagne supernova
A champagne supernova in the sky

Cos people believe that they're
Gonna get away for the summer
But you and I, we live and die
The world's still spinning round
We don't know why
Why, why, why, why

1 則留言:

Milla 提到...

好難喔
訴求是啥?不懂

anyway 開心就好了